Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Leedo vaidlustas MKMi hanke
Vjatšeslav Leedo ettevõte Saaremaa Laevakompanii otsustas vaidlustada majandusministeeriumi riigihanke otsuse, millega ettevõte ei kvalifitseerunud saarte ja mandri vahel parvlaevaliinide opereerimiseks.
Vjatšeslav Leedo ettevõte Saaremaa Laevakompanii otsustas vaidlustada majandusministeeriumi hanke esialgse tulemuse. Foto: Veiko Tõkman
Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul otsustati hanke tulemus vaidlustada, sest ettevõtte teatel olid põhilised mittekvalifitseerimise põhjused juriidilist ja administratiivset laadi, mitte seotud MKMi poolt seatud hanketingimuste sisulise mittetäitmisega.„Me ei pea õigeks seada ohtu parvlaevateenuse jätkumist või võimalikku kvaliteedilangust, mis võiks olla tingitud bürokraatlikest takistustest,“ sõnas Rihvk pressiteates. Ta lisas, et ettevõte usub omapoolse pakkumise realistlikkusse ja vastavusse varem esitatud nõudmistega, kuid see kuulutati mittekõlblikuks suuresti bürokraatlike, mitte sisuliste argumentide tõttu.„Oleme 20 aastat pingutanud selleks, et parandada mandri ja saartevahelist parvlaevateenust ja kindlasti oleme huvitatud ka edaspidi selle arengusse panustama,“ selgitas Rihvk.Vaatamata eelmise hanketulemuse vaidlustamisele esitab Leedo ettevõte täna ka uue pakkumise.
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.